Det har længe været kendt, at eksponering af en virksomheds logo er et stærkt redskab til at opnå et stort kendskab til sit brand. Dekoration og indpakning af egne erhvervsbiler er et billigt alternativ til andre former for reklamer som eksempelvis busreklamer og taxareklamer. Bilindpakning eller bildekoration sikrer dig nemlig en vedvarende eksponering af virksomhedens logo både i trafikken og på parkeringspladser. Derfor har bilindpakning eller bildekorationer været populært i mange år.
Det er med andre ord både billigt og smart, men har du undersøgt markedet, så ved du også, at det er svært at overskue processen. En hurtig søgning viser med det samme et uigennemskueligt marked. Det er svært at gennemskue kvaliteten af folien, som varierer meget fra udbyder til udbyder. Hos andre er kvaliteten i orden, men processen mangler transparens. Spørgsmål om, hvordan det foregår samt hvad man får, står ofte hen i det uvisse.
Prodesign valgte derfor at bygge en webshop inklusiv konfigurator. Ved hjælp af konfiguratoren kan man hurtigt og nemt vælge, hvilken folie samt hvilke dele af bilen, der skal dekoreres. Webshoppen kan prøves her
En nem og overskuelig proces
- Grafisk oplæg
Når bilen skal indpakkes, skal man have et grafisk designoplæg til folien. Enten har man et grafisk oplæg i forvejen, eller også bestiller man det til den enkelte bilindpakning. - Bilen indleveres
Først skal bilen have den helt rigtige temperatur, og det betyder, at den skal stå natten over i værkstedet inden selve dagen for folieringen. - Bilen vaskes og pakkes ind
Inden indpakning skal bilen være helt nyvasket.
Bilindpakning og vask tager normalt en almindelig arbejdsdag. - Folieringen hærdes
Herefter skal bilen igen stå natten over, så folien kan sidde ordentlig fast. - Bilen afhentes
Når indpakningen er hærdet er processen slut, og det er muligt at afhente bilen.
Forskellen på pris og kvalitet er stor
Ejer af Prodesign, Brian Henriksen, fortæller: Det er tydeligt at mærke, at kunderne har svært ved at gennemskue, hvad en indpakning faktisk er. De synes, at det er svært at få overblik over, hvad de får for pengene. De mangler den grundlæggende viden for at forstå, hvad indpakning af biler indebærer. Derfor har de også svært ved at forstå, hvordan der kan være 12.000 kroners forskel på en helfoliering af deres bil. Selvom de har talt med 10 forskellige virksomheder, kender de kun forskel på prisen, der kan ligge mellem alt fra 6.000 til 18.000 kroner for en helfoliering. Det gør dem ikke klogere på produktet og servicen, og efterlader dem kun mere forvirrede.”
En billig foliering kan blive dyr
Brian forstår kundernes frustration, og fortsætter: “Kunderne spørger ind til prisen, som de nemt kan sammenligne. De spørger ikke ind til og kender derfor ikke processen og hvilken betydning, som montører og valget af materialer, har for det færdige resultat. Vi har arbejdet professionelt med indpakning af biler i over 20 år, og vi ved, hvor stor en forskel materialerne gør. De betyder næsten ligeså meget for det endelige resultat, som de montører, der sørger for indpakningen.”
Resultatet på en billig foliering, som du kan få til mindre end 1.500 kr. pr. bil, kan være katastrofal for en virksomhed. Man kan nemlig risikere, at man ikke kan tage den billige folie af igen efter 3 år, og det er ærgerligt, hvis logoet fx er blevet finpudset i mellemtiden eller bilen skal sælges. Folier til 1.000 kr. går måske i stykker ved blot den mindste slitage, limen kan sidde tilbage eller der kan være skæremærker i bilen.
“Forskellen kan kunden ikke se med det blotte øje, når bildekorationen lige er lavet. Derfor kan det være svært at forstå, hvorfor det kan være en god forretning at bruge en dyr folie til 4-5.000 kr.,” fortæller Prodesigns ejer.
“Med vores nye webshop har vi gjort alt, hvad vi kan, for at gøre det så nemt og overskueligt for vores kunder at skabe det overblik, de mangler. Vi viser alle priser på bilindpakning samt udstyr og tilbehør. Man kan læse nærmere om de enkelte materialer, se beskrivelser af indpakning, og ikke mindst se, hvor længe de forskellige materialer holder. Det giver vores kunder en tryghed, ligesom de ved, at deres biler altid er i gode hænder hos os.”
Om virksomheden Prodesign
I Prodesign har de over 20 års erfaring med reklametryk af alle slags samt udarbejdelse af visuelle identiteter. Blandt sortimentet findes der udover bilindpakning både lysskilte, facadeskilte og solfilm.